Danas formalno završava prvi Erasmus+ projekt naše škole. Svečani dan obilježili smo i prigodnim plakatom izloženim na središnjem panou škole.
Klik na PLAKAT!
Učenici 3. d razreda iskoristili su predivan sunčan dan kako bi izašli izvan okvira učionice, iskusili učenje u prirodi, poradili na međusobnoj komunikaciji i uživali u interakciji. Prošetali su od škole do obližnjeg parka znamenite zadarske sfinge gdje su ih razrednica Dubravka Radman i školska knjižničarka Hajdi Škarica upoznale s pojmovima iskustvenog učenja, ''outdoor'' edukacije i ''land art'' dizajna, konceptima s kojima su se nastavnice susrele na mobilnosti u Rumunjskoj. Učenike su podijelile u tri grupe i svakoj pojedinoj grupi dodijelile specifičan zadatak. Valjalo je, koristeći dostupne prirodne potencijale, osmisliti vlastito umjetničko djelo u prirodi i prezentirati konkretne pojmove (promet, tehnologija, budućnost) na dojmljiv način. Obrađujući zadane motive učenici su dali maha svojoj mašti i kreativnosti. Vodeći računa o zaštiti prirode, stvorili su jedinstvena umjetnička djela. Motive prometa i budućnosti grupe su prezentirale koristeći dostupne prirodne, ali i rabljene i otpadane materijale kao i svoja tijela. Konačno, svoje su koncepte predstavili kao duhovite dramske sličice.
Treća je grupa, za potrebe prezentacije pojma ''tehnologija'', po parku potražila i prikupila prihvatljive sitnice i konstruirala, do sada neviđen, katapult.
Učenici su pokazali otvorenost prema ovakvom, neuobičajenom načinu rada, komunikacije i suradnje. I epidemiološka je mjera obveze nošenja zaštitnih maski, u sudaru sa snagom prirode, skliznula u drugi plan.
KLIK na MYALBUM!
SCOGIS se pridružio obilježavanju Europskog tjedna i Dana Europe!
Klik na VIDEO!
Nastavnica Dubravka Radman na platformi Microsoft Teams, za domaću zadaću iz Njemačkog jezika, učenicima 1. d razreda pripremila je vježbu s DIXIT kartama. Korištenje ove asocijativne igru u nastavi potiče maštu i kreativnost. Opisujući određenju kartu, učenik kreira kratku priču. Razvijanja kreativnosti neformalnim metodama bila je jedna od tema na mobilnosti u Rumunjskoj na kojoj nastavnica sudjelovala.
Zbog epidemije koronavirusa u Hrvatskoj je redovita nastava u školama zamijenjena virtualnom. U našoj je školi online nastava započela u srijedu, 18. ožujka, 2020. godine. Time je i SCOGIS preselio u virtualni svijet.
Već 18. ožujka odradili smo prvu aktivnost ponudivši učenicima i nastavnicima na platformi za učenje na daljinu (Microsoft Teams) poveznicu na kojoj se nalaze besplatne bojanke stvorene u svjetskim knjižnicama, muzejima i arhivima. Na nedavnoj mobilnosti u Barceloni istaknuli smo kako bojanje potiče pozitivne misli i kreativnost i kako djeluje opuštajuće. To je upravo ono što nam je svima uvijek potrebno, a u trenutnim okolnostima epidemije i nužno.
Ovako su se nastavnice Ana Žaja i Antonija Kero opuštale na radionici u Barceloni:
U školskoj je knjižnici održana radionica na kojoj je učenike 3. d razreda školska knjižničarka Hajdi Škarica upoznala s pojmom SWOT analize kao jedne od najjednostavnijih metoda za analizu sebe i svog okruženja. Pomoću SWOT analize osoba stječe jasniju sliko o sebi i svojim mogućnostima čime jača motivaciju i samopouzdanje potrebne za daljnje životne izazove. Učenici su započeli SWOT analizu definiranjem svojih snaga (STRENGHTS) i slabosti (WEAKNESSES) pri čemu su snage sve ono što radimo dobro, sve ono po čemu se razlikujemo od drugih, sve ono što znamo raditi odnosno sva znanja i vještine koje posjedujemo, a slabosti su sve ono u čemu još nismo dovoljno dobri, odnosno znanja i vještine koje nam nedostaju. Uz to razmislili su i odredili mogućnosti, prilike (OPPORTUNITIES) i potencijalne prijetnje iz okoline koje nam mogu naštetiti (THREATS). Istaknuto je kako radeći SWOT analizu na umu stalno treba imati kako se određene slabosti mogu pretvoriti u snage ili prilike koje možemo iskoristiti.
Učenici su dobili zadatak da temeljem odrednica SWOT analize predstave sebe drugima pri čemu su trebali naglasiti vlastite snage, odnosno svoje pozitivne strane, predstaviti sebe (kako vide sebe i kakvi bi još mogli biti ako to žele).
Podcrtano je kako je nužno raditi na sebi, voljeti sebe da bi se voljelo druge; cijeniti sebe, svoje unutarnje ja; brinuti se o sebi, posvetiti vrijeme sebi, njegovanju svega onog dobrog u sebi ili što može biti dobro, osluškivati svoje želje, snove, ideje, ciljeve koji vode punom ostvarenju samoga sebe; radovati se svojim uspjesima, prihvaćati svoje objektivne nedostatke s ljubavlju; biti MOTIVIRAN I SAMOPOUZDAN.
Nastavnica Antonija Kero s učenicima 4.d razreda radila je na osnaživanju emocionalne pismenosti što je ključ za razvoj emocionalne inteligencije. Sat je osmislila na način da je iskoristila iskustvo rada s kolom emocija koje stekla na mobilnosti u Barceloni. Kolo emocija vizualni je prikaz osnovnih emocija i njihove dinamike.
______________________________________________________________________________________________________
Prošlog tjedna na mobilnosti u Barceloni naučeno, već početkom ovog tjedna u nastavi odrađeno!
Kooperativno učenje - suradnička metoda aktivnog učenja FISHBOWL. Engleski jezik, nastavnica Ana Žaja i aktivni učenici svih 1. razreda. Tema nastavne jedinice: Couch Surfing. Stvaranje pozitivne međuovisnosti učenika u grupi, vježbanje socijalnih vještina, razvoj komunikacijskih vještina, razvoj kritičkog mišljenja, kreativnost...zabava...jačanje samopouzdanja!
U tijeku je realizacija druge projektne mobilnosti.
Sve o putovanju u španjolsku Kataloniju, o strukturiranom tečaju koji će 2. - 7. ožujka 2020. pohađati članice našeg tima , o njihovim profesionalnim i osobnim iskustvima iz Barcelone...svakodnevno pratite na Facebook stranici projekta.
____________________________________________________________________________________________________
Učenici 2. d razreda sa svojom razrednicom Dubravkom Radman na satu su se razredne zajednice bavili izradom liste tvrdnji: osobnosti/vještine koje posjedujemo i one na kojim još moramo raditi. Svojom listom tvrdnji daju doprinos izradi društvene igre SCOGISOVE karte vještina (Self-confidence cards). Na satu je korištena, na mobilnosti u Rumunjskoj uvježbana, Carusel nastavna metoda.
Tim je činom službeno započela, ranije dogovorena, suradnja učenika i nastavnika naše škole i triju zadarskih srednjih škola. Pitanja koja čine sukus ovog projekta, a koji naši učenici realiziraju u okviru izvannastavne aktivnosti Građanski odgoj i obrazovanje, su darovitost i samopouzdanje učenika te suradnja zadarskih srednjoškolaca. Namjera je povezati učenike iz što većeg broja zadarskih srednjih škola na način da svaka pozvana škola u projekt uključi svoje učenike novinare i nastavnike mentore. Pišući tekstove i objavljujući foto i videouratke o darovitim učenicima u svojoj sredini, predstavljat ćemo talente i uspjehe svojih škola, svoga grada i svoje domovine, na mladima omiljenoj društvenoj mreži Instagram.
Veselimo se zajedničkim uspjesima!
U školskoj su knjižnici učenice 2. b razreda izradile kutiju ljubavi. Motivirane su željom da u stvarnom ozračju zadovoljstva i sreće svatko može sigurno i samopouzdano izraziti svoje misli i osjećaje i pretočiti ih u valentinovsko pismo. Poruke, misli i želje skrivenim ili javnim simpatijama 14. će veljače iz kutije ljubavi izaći na vidjelo. To će u školi zasigurno stvoriti ugođaj opće sreće.
Učenici 3.d razreda na satu Njemačkog jezika obradili su nastavnu jedinicu ''Werbung- ABC der Jugendwerbung''. Nastavnica Dubravka Radman u nastavi je koristila Starburst nastavnu metodu, koju je usvojila na mobilnosti u Rumunjskoj.
U našoj je školskoj knjižnici rođeno dijete SCOGIS-a, projekt #InstaPostZaDarovitost. Osmislile su ga jake snage 2. b razreda sa školskom knjižničarkom i pedagoginjom škole, a u okviru izvannastavne aktivnosti Građanski odgoj i obrazovanje. Namjera je povezati darovite zadarske srednjoškolce koji će na Instagramu predstavljati talente i uspjehe. Svoje, svojih škola, gradova, država... Pomno pratimo razvoj samopouzdanja ovoga projekta!
Tijekom priprema nastavnika za mobilnost u Rumunjsku, u školskoj knjižnici razvijamo svoju kreativnost i digitalne kompetencije. Koristeći web alat za grafički dizajn WordArt, stvarali smo smo oblake ključnih riječi našeg projekta.
Učenici 2.c razreda s razrednicom Renatom Ruić Funčić na satu razredne zajednice izrađivali su tvrdnje: osobnosti /vještine koje posjedujemo i one koje još moramo doraditi i to primjenom metode coachinga. Ovo je tek jedna od projektom planiranih radionica. Ista će radionica biti ponovljena u više različitih razrednih odjela kako bismo kreirali bazu tvrdnji na temelju kojih bismo na kraju izradili društvenu igru SCOGIS karte vještina (Self-confidence cards). Cilj igre je jačanje motivacije i samopouzdanja učenika te njihove svijesti o važnosti vlastite uloge u osobnom razvoju.
Nastavnica Renata Ruić Funčić s maturantima koji će polagati ispit državne mature iz kemije, a među kojima su i učenici drugih i trećih razreda koji čine naprednu grupu kemičara, 11. siječnja 2020. u školskoj je knjižnici održala radionicu pod nazivom ''Strahovi, nade, planovi, aktivnosti''. U radionici je sudjelovala i koordinatorica projekta Hajdi Škarica. Galery work jedna je od suvremenih metoda s kojom su se nastavnice upoznale tijekom mobilnosti u Rumunjskoj. Učenici su sudjelovali i u aktivnosti neverbalne i nedogovorene komunikacije koja razvija svjesnost i empatičnost. Grupa treba osmisliti zajedničku strategiju kako će riješiti problem. Cilj radionice bio je međusobno podijeliti svoje strahove, nade, planove i aktivnosti, prije svega vezane uz polaganje nadolazeće državne mature. Učenici su radili u grupama, prezentirali su rezultate rada te evaluirali radionicu.
U školskoj se knjižnici motiviramo, razvijamo svoju kreativnost i digitalnu pismenost. Izradili smo projektni poster u web alatu Piktochart.
Koordinatorica projekta, stručna suradnica knjižničarka, prof. Hajdi Škarica prezentirala je SCOGIS na 9. Skupštini Podružnice HUŠK-a Zadarske županije, koja je održana u ponedjeljak, 16. prosinca 2019. u školskoj knjižnici OŠ Petra Preradovića.
HUŠK (Hrvatska udruga školskih knjižničara) strukovna je udruga čija je temeljna zadaća kvalitetno promicanje školskog knjižničarstva u svim njegovim aspektima.
Školski knjižničari, informacijski stručnjaci, tražili su informaciju više, posebno kada je bila riječ o novim strategijama, metodama i oblicima poučavanja koje su sudionice prve mobilnosti usvojile sudjelujući na strukturiranom tečaju Vitamin C boosts education!- coaching, the non-formal education method to bring out the best from your learners u Rumunjskoj. Prisutnima je koordinatorica projekta nastojala prenijeti svoje impresije s navedene mobilnosti. Istaknula je kako se ovaj jedinstveni međunarodni događaj odvijao u uvjetima kulturnog i jezičnog pluralizma budući da su sudionici pristigli iz osam europskih zemalja. Tijekom mobilnosti otkrila je nove dimenzije sebe u profesionalnom i osobnom smislu.
Članica projektnog tima Antonija Kero voditeljica je volonterskog kluba naše škole. Učenici uključeni u ovu izvannastavnu aktivnost rade na razvijanju potrebe da se svojim pojedinačnim zalaganjem angažiraju za snagu zajedništva kao i na tome da osjete kako činiti dobro drugomu potiče motivaciju i jača samopouzdanje.
Ovom smo akcijom ostvarili aktivnu suradnju s udrugom Cukrići, osnovanom sa svrhom da okuplja djecu oboljelu od dijabetesa i njihove roditelje s prostora Zadarske županije, a koja je iskazala potrebu za angažiranjem učenika volontera.
Nastavnica Renata Ruić Funčić na satu je kemije s učenicima 3. c razreda primijenila neke od metoda s kojima se susrela na mobilnosti u Rumunjskoj, a kojima se osnažuju vlastite kvalitete i talenti. Istaknuta je primjena metode coachinga u nastavi kojom se učenike potiče na slobodno izražavanje vlastita mišljenja. To osigurava razvoj učeničkog kritičkog mišljenja, kreativnosti, inicijative, donošenja odluka, konstruktivnog upravljanja osjećajima i rješavanja problema.
Erasmus + , izazovi projekta SCOGIS i prva mobilnost: projektna diseminacija
Prof. Renata Ruić Funčić, prof. Dubravka Radman i stručna suradnica, prof. Hajdi Škarica članove Nastavničkog vijeća GFP upoznale su sa izazovima Erasmus + KA 1 programa. Riječju i slikom prezentirale su prvu mobilnost u sklopu projekta SCOGIS. Ukratko su predstavile nastavne strategije i metode koje su naučile na mobilnosti te najavile konkretne radionice koje će uskoro za kolege nastavnike organizirati u školi. Na mobilnosti u Rumunjskoj radeći su uživale od 26. 10. do 1.11. 2019.g.
Kliknite ovdje za preuzimanje ppt prezentacije!
LOGO SCGIS!
Darovitost na djelu!!!
Jakov Zorić, učenik 3. a razreda, osmislio je i izradio LOGO našeg Erasmus+ projekta.
Formula njegova iznimnog loga je:
DAROVITI UČENIK + SAMOPOUZDANJE = lučenje životno najvažnije molekule-hormona SREĆE
U tijeku su završne aktivnosti organizacije prve projektne mobilnosti.
Sve o pripremama za mobilnost, o putovanju u daleku rumunjsku Transilvaniju, o strukturiranom tečaju Vitamin C boosts education! – coaching, the non-formal education method to bring out the best from your learners , o profesionalnim i osobnim iskustvima članica tima iz grada Brana i znamenitog branskog dvorca grofa Drakule...svakodnevno pratite na Facebook stranici projekta.
Facebook stranica Erasmus + projekta naše škole: GFP, KA1 projekt ''SCOGIS - Strengthen self-confidence in gifted students''
Pristupiti možete kliknuvši na SCOGIS na Facebooku!
Pratite nas i slobodno lajkajte, dijelite...
______________________________________________________________________________________________________